فرار از جهنم درون
 
بازی های رایانه ای AA77

Silent Hill: Downpour احتمالاً آن بازی ای نباشد که انتظارش را دارید. مضامین زیادی مثل تغییر آهنگساز بازی که دیگر آکیرا یامائوکا (Akira Yamaoka) نیست و سیستم گشت و گذار در شهر Silent Hil و... از نسخه های قبل حذف شده اند. بجای این موارد، بازی بیشتر روی مبارزات و معماها تمرکز کرده است. محله های جدیدی را ملاقات خواهید کرد و مکانیزم باران (همانند اسم بازی) خیلی مهم است. اما وقتی کمی از بازی را تجربه کنید، متوجه می شوید که Downpour درگیر کننده ترین Silent Hill است که تا به حال تجربه کرده اید. آخرین نمایش بازی در چند ماه قبل، آنچنان از نظر تکنیکی خوب نبود و معلوم بود بازی به زمان بیشتری نیاز دارد.

خوشبختانه Konami از این موضوع آگاه شد و بازی را عقب انداخت و با حرکتی درست آن را در ماه مارچ عرضه می کند و خوشبختانه امروز بازی بسیار باکیفیت تر از قبل شده است. Downpour یک عنوان جدا از بازی های قبلی است. بازی، اکشن حساب شده تری دارد و کمی خطی تر است. در Silent Hillهای قبلی بیشتر زمان شما صرف حرکت در شهر بود، ولی این شماره سینمایی تر شده و به سرعت از یک Set Piece به Set Piece دیگر می روید. داستان بازی در مورد یک زندانی به نام مورفی پندلتون (Murphy Pendleton) است که قرار است از یک زندان به زندانی دیگر انتقال داده شود که در بین راه اتوبوس حامل زندانی ها تصادف می کند.

او موفق می شود از اتوبوس جان سالم به در ببرد و وارد شهر دوست داشتنی Silent Hill شود! ما اطلاعات کمی از مورفی و گذشته او داریم، ولی در طول بازی هر چه که بیشتر جلوتر می روید، اطلاعات بیشتری در مورد او بدست می آورید. مبارزات نقش مهمی را در Downpour ایفا می کنند، ولی شبیه به نسخه های قبل نیستند. اسلحه و تیر برای آن، خیلی سخت پیدا می شود و وقتی با یک دشمن روبرو می شوید، باید نزدیک او شده و شخصاً از خجالت وی دربیایید! برای این کار، باید با سلاح های سرد مثل آچار، چاقو و یا حتی یک تکه سنگ که از روی زمین برداشته اید، مبارزه کنید.

با استفاده از آچار و یا سنگ های بزرگ می توانید قفل های بعضی درها را بشکنید و به محیط های جدید وارد شوید. شما تنها می توانید یک سلاح در طول بازی در دست داشته باشید و همین موضوع باعث تنوع مبارزات و استفاده از سلاح های مختلف شده است. اولین باری که مورفی وارد دنیای کابوس مانند و غیر معمولی می شود، او را گیج و ترسیده می بینیم. این سکانس پر از تصاویر خوفناک مثل قفس هایی که با اعضای بدن انسان به هم وصل شده اند و یا دیوارهای مخروبه و محیط هایی که برعکس سکوتشان، حرکتی ریز و مرموز دارند، است. ناگهان ضبط شروع به خواندن می کند و آهنگ Born Free را در آن می شنویم. گلوله ای نورانی شما را تعقیب می کند و هیچ توضیحی برای هیچ یک از این موضوعات وجود ندارد.

تنها یک هدف در ذهن مورفی و شما وجود دارد و آن هم چیزی نیست جز فرار. دنیای دیگر و کابوسناک بازی در حقیقت جهنمی است که خود مورفی برای خود درست کرده است. شما باید از موانع آن جاخالی دهید و یا از زیر آن ها رد شوید و تا می توانید فرار کنید. ترس بازی به شدت زیاد است و به خوبی حس دلهره سری را بازگردانده است. تمام مضامین بازی مرتبط با گناه ها و شخصیت مورفی است و هیچ چیز بی منطقی در آن وجود ندارد. ممکن است خیلی از مضامین غیرمتعارف باشند، ولی مسلماً تا پایان بازی با علت آن ها آشنا خواهیم شد. برای کسانی که بعد از Silent Hill 2 زیاد نسخه های بعد را قبول نداشتند، Downpour یک تولد دوباره است و بازی جدا از مدرن شدن، به شدت به مضامین اصلی نسخه های قبل وفادار است و در عین حال جرأت ریسک و اضافه کردن المان های جدید را هم داشته است. منتظر یک کابوس دیگر در شهر Silent Hill باشید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.